МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Підготовка освітнього процесу для дітей з ООП:
• облаштування освітнього середовища (доступність);
• забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно- дидактичними посібниками та допоміжними засобами навчання відповідно до потреб здобувачів освіти;
• вивчення наявних документів дітей з ООП для організації інклюзивного навчання;
• опрацювання нормативно-правових актів;
• введення посади асистента вчителя, практичного психолога, вчителя- дефектолога та інших фахівців (за потреби);
• наявність асистента дитини (за потреби);
• видача необхідних розпорядчих документів (накази);
Забезпечення освітнього процесу:
• проходження педагогічними працівниками підготовки (перепідготовки) для роботи з дітьми з ООП;
• створення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП потребами в закладі загальної середньої освіти;
• складання ІПР (індивідуальної програми розвитку) для дитини з ООП;
• придбання засобів корекції згідно з ІПР;
• складання та затвердження розкладу корекційно-розвиткових занять;
• оформлення та ведення необхідної документації;
• проведення консультацій з батьками щодо особливостей навчання і розвитку дитини;
• проведення консультацій з фахівцями ІРЦ, які проводили комплексну оцінку дитини, з учителями, які навчали дитину в попередні роки або в інших закладах освіти;
• аналіз особливостей психофізичного розвитку учнів з ООП, соціальних умов розвитку;
• виявлення разом з учнями і практичним психологом труднощів і проблем, які вони відчувають при сприйнятті навчального матеріалу;
• зосередження уваги на сильних сторонах учня під час проведення навчальних занять;
• підтримка позитивної мотивації навчання.